Knjiga standarda

Knjiga standarda - brand guidelines

Knjiga standarda predstavlja skup definisanih elemenata koji čine korporativni identitet firme, način brendiranja, pravilno i nedozvoljeno korišćenje vizualnih i drugih elemenata. Nepravilna upotreba, odnosno odstupanje od stadarda može značajno umanjiti utisak o vašem brendu. Takođe, unapred definisane smernice u velikoj meri olakšavaju svaku dalju upotrebu logotipa i drugih grafičkih elemenata u štampanoj i digitalnoj primeni. Uz grafičke elemente brand book mora uključiti i druge (nevizualne) elemente koji su takođe deo promotivnih aktivnosti.

Jasne smernice su preduslov za razvoj brenda i povezane kanale komunikacije bez obzira na to ko na njihov razvoju i kreiranju radi. Pravo vreme za izradu knjige standarda jeste upravo trenutak kada se kreira logotip.

Knjiga standarda sadrži:

– Varijante logotipa koje se mogu koristiti, primena logotipa, pozicija u odnosu na druge elemente.

– Dozvoljena i nedozvoljena primena logotipa i drugih grafičkih elemenata.

– Paleta boja, tipografija, upotreba fotografije, tone of voice, template za prezentacije, brošure.

– Definisan pristup u kreiranju korenspodencije, promo materijala, brendiranja

Pored navedenog, knjiga standarda može dodatno obuhvatati definisane vrednosti brenda, brand personality, signage i piktograme, i druge elemente koje mogu olakšati komunikaciju i stvoriti jasniju sliku o brendu.